anem_al_teatre_2016
20 de de maig de 2016
El teatre pren l'escola amb la 28a edició de la campanya "Anem al Teatre"
Els i les nostres escolars han pogut gaudir de 8 representacions
Ahir 19 de maig va tindre lloc la darrera funció de la campanya ANEM AL TEATRE 2016 amb l’espectacle SPLIT de la companyia Colectivo Circo 9.8 a l’IES Enric Valor. Era el punt i final (fins l'any vinent) a una nova edició de la campanya intermunicipal "Anem al Teatre" desenvolupada durant els mesos d’abril i maig.

Vuit sessions, quatre espectacles
A Picanya s’han realitzat un total de 8 sessions de 4 espectacles diferents: “En contes de clown” de la companyia Bini Tui per a l’alumnat d’Educació Infantil, “Instruments de la Prehistòria” de la companyia de Pablo Nahual per a l’alumnat de 1r., 2n., 3r., de primària, “El Chico de Charles Chaplin” de la companyia Creaciones Codo con Codo per a l’alumnat de 4r., 5é., 6é., de primària, “Split” de la companyia Colectivo Circo 9.8 per a l’alumnat de la ESO. Tots estos espectacles,  amb música , cinema, circ i teatre, a més d’expressions artístiques en sí mateix, són ferramentes didàctiques que transmeten valors, coneixements, i fomenten l’estima per les arts escèniques entre el públic més jove del nostre poble.

28 anys de trajectòria
“Anem al Teatre” és un exemple de col·laboració intermunicipal que enguany fa 28 anys. Naix a l’any 1988 i té com objectiu la iniciació en les arts escèniques de la població menuda dels 25 municipis que impulsen la campanya. Municipis de l’Horta, de la Ribera, del Camp de Túria i del Camp de Morvedre que aposten per coordinar-se, convençuts que l’acció conjunta potència l’enriquiment cultural, la rendibilitat de recursos i incentiva la industria de les arts escèniques valencianes.
En l’actualitat són els fills i filles dels que anys enrere van ser les i els espectadors de les primeres edicions de l’Anem al Teatre, els qui experimenten des de l’escola l’eixida al Centre Cultural per celebrar la Festa de les Arts Escèniques.