mupi_25N_2016_web
15 de de novembre de 2016
Nova programació al voltant del 25 de novembre
Dia internacional contra la violència cap a les dones

Al voltant del 25 de novembre, dia internacional contra la violència cap a les dones, des de l'Ajuntament de Picanya amb la col·laboració de diferents entitats del món educatiu, associatiu, etc... s'organitzen tot un seguit d'activitats per tal de mostrar la nostra condemna i rebuig a totes les violències contra les dones.

mupi_25N_2016_web

Programa d'activitats
al voltant del 25 de novembre, dia internacional contra la violència cap a les dones.

Divendres 25 de novembre
DIA INTERNACIONAL CONTRA LA VIOLÈNCIA CAP A LES DONES
10.30h Plaça de l’Ajuntament

ACTE DE CONDEMNA A LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE I HOMENATGE A LES DONES ASSASSINADES
Paraules de rebuig de la violència masclista i homenatge a les dones que han perdut la vida a l’Estat espanyol durant 2016.
“Ciris de colors per donar llum a la paraula VIDA contra la violència cap a les dones”
PARTICIPEN: Centres Educatius, Associacions, Autoritats i Ciutadania en general.
Després ens desplaçarem al CONSUM de l'Av. de la Primavera per a inaugurar l’acció d’Art Urbà a càrrec de M. José Planells “BONS TRACTES CONTRA LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE”

ACTIVITATS DE PREVENCIÓ DE LA  VIOLÈNCIA DE GÉNERE ALS CENTRES EDUCATIUS

A partir  del còmic “PILLADA POR TI” una obra que aborda la problemàtica de la violència de gènere amb la finalitat de fer prevenció entre les persones més joves:

TALLERS DE SENSIBILITZACIÓ I PREVENCIÓ DE LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE.
Impartits per Sara Faubel de Sociolidarios (Experta en Igualtat i Prevenció de violència de gènere). Adreçats a 6é de primària.
AL CENTRE CULTURAL. Cristina Duran, il·lustradora i Miguel A. Giner Bou, guionista de “Pillada por ti” presentaran el procés de creació d’aquest còmic que narra una història de violència de gènere en adolescents. Guiarà el col·loqui: Sara Faubel. Adreçat a l’alumnat de secundària.

Taller de prevenció de violència de gènere
impartit per la POLICIA LOCAL DE PICANYA
Adreçat a l’alumnat de secundària del Centre de Persones Adultes.

Cinema per la igualtat
Projecció del documental sobre la violència de gènere protagonitzat per joves adolescents: “APRENDIENDO A QUERER” - Quasi un 20% dels joves creu que ser agressius els fa més atractius, un model de xic dolent que entén les relacions amb les xiques des de la dominació i no des de la igualtat. Darrere de molt casos de violència de gènere s’amaga un problema de masclisme, per això és fonamental sensibilitzar als més joves per a què ni ells reprodueixen models ni elles accepten un paper de submises que les converteix en víctimes.
Reflexió i col·loqui posterior
Activitat prèvia al 25 de Novembre adreçada a l’alumnat de secundària i del Centre de Formació de Persones Adultes.

Exposició de fotografies
Mostra “NoDónaIgual” de l’IVAJ.GVAJOVE, del 2 al 19 de desembre a l’IES Enric Valor.

Cançons per a treballar la prevenció de la violència de gènere
Les cançons  són una bona oportunitat per reflexionar sobre allò que  expliquen.  Hi ha cançons que  reprodueixen el sexisme (estereotips de gènere, mites i fal·làcies de l’amor romàntic), cançons que maltracten i cançons que denuncien maltractaments.
S’analitzaran i reflexionaran les lletres de diferents cançons contemporànies. Activitat adreçada a l’alumnat de primària.

Tractament de la violència de gènere a la premsa
Es donarà inici a un treball de seguiment en premsa, al llarg d'un any, de les notícies generades per cadascuna de les dones assassinades per violència de gènere. Posteriorment s’elaborarà un dossier recopilatori de les notícies trobades i es farà reflexió sobre el gran drama que pateixen les dones víctimes de la violència masclista.

Paraules de bon tracte contra la violència de gènere i accions d’Art Urbà
Amb la intenció de provocar subtils impactes en el pensament de les persones buscarem paraules  en favor dels bons tractes i contra la violència de gènere en diferents emplaçaments: mur aparcament interior de CONSUM, vinils als vidres de les finestres de les aules escolars, mur del Mercat Municipal, carril bici...

Tracta’m bé.
Lliure t’estime.
Cap bes a la força.
Ni amor romàntic, ni prínceps blaus.
Si et maltracta no t’estima.
Trenca el silenci.
La gelosia no és amor.

Activitats desenvolupades per les associacions de dones

Mestresses de Casa Tyrius projecten la pel·lícula: LA BICICLETA VERDE. Òpera prima de la directora àrab Haifaa Al-Mansour. Retrata la realitat de la dona en la cultura d’Arabia Saudí, des de la perspectiva d’una xiqueta de deu anys que vol tindre una bicicleta.

Dones Progressistes de Picanya i Tertúlia La Lluna convoquen a la  xerrada audiovisual DISCOFÒRUM “MUJERES COMPOSITORAS. NOTAS EN LA SOMBRA”  de Consuelo Hueso  – 24 de Novembre, a  les 22.15h al Moma de Picanya.

La Biblioteca també diu:
"Prou de violència cap a les dones"

Al mes de novembre la biblioteca habilitarà una secció on trobarem literatura i material audiovisual per tal de sensibilitzar i dotar-nos d'eines per combatre la violència
exercida cap a les dones.
Novetats:

Diálogos de mujeres sabias
Fina Sanz (coord.) (2012)

Memorias de una mujer sin piano: París 1934
Jeanne Rucar de Buñuel (2016)

Atrapada en el espejo
Gemma Lienas (2007)

Passos lleugers
Dacia Maraini (2009)

Éramos mujeres jóvenes. Una educación sentimental de la transición española
Marta Sanz (2016)

Altres materials

Pillada por tí: la historia de Olivia y Martín
Cristina Durán i Miguel Ángel Giner (2011)

016. Relatos que se deben contar
Felicidad Batista...[et al.] (2014)

Què fer davant una situació de violència de gènere? Com actuar?
Ajuntament de Picanya (2015)

Col·laboren:
Escola Ausiàs March, Escola Baladre i Escola Gavina
Escola infantil La Mandarina
IES Enric Valor
Centre de Formació de Persones Adultes
Associació de Mestresses de casa Tyrius de Picanya
Associació Dones progressistes de Picanya
Associació d'Alumnat de l’Escola d’Adults
marca coop horizontal