2016-11-27-PHOTO-00000003
02 de de desembre de 2016
Novembre tanca amb rècord de pluja
Els 153 litres per metre quadrat són el màxim registrat des de 1992
El mes de novembre de 2016 que tot just acaba de finalitzar passarà a la historia climatológica del nostre poble com el més plujós des de 1992, l'any en que l'Ajuntament de Picanya va començar a recollir, mes a mes les dades de l'oratge del nostre poble.

En este novembre s'han recollit a la nostra població un total de 153 litres per metre quadrat, tot i superant els anteriors rècords de novembre de 2011 amb 130 litres i novembre de 2006 amb 125 litres.

Una nit molt complicada a tota la comarca
Especialment complicada fou la nit del diumenge 27 quan van caure 103 litres, una pluja que al nostre entorn va suposar tot un seguit de problemes greus a moltes poblacions de la comarca (
veure ací article relacionat).

Sense incidents significatius a Picanya
Al nostre poble el clavegueram va repondre al repte d'evacuar esta més que important quantitat d'aigua i el treball permanent dels serveis municipals, tot i tractar-se de la nit del diumenge, va permetre previndre problemes i atendre incidències menors entre les que destacà la caiguda d'un arbre a la baixada al barranc des del carrer del Sol.

Encara en sequera
Tot i estes xifres de pluja, la realitat és que l'any 2016 encara es manté en un volum de pluges molt llunyà de les quantitats mitjanes d'anys anteriors i per tant es manté la situació de sequera donat que el nivell de pluja és un 25% interior al de la mitjana histórica. El mes de desembre també sembla que ens durà pluja i en eixe sentit pot ajudar a millorar la situació.

Treball dels serveis municipals sota la pluja
Arbre caigut a la baixada al barranc
Retirada arbre caigut