excriptora
19 de de maig de 2017
Exposició "Nosaltres les escriptores valencianes en el temps"
Esta mostra recull el treball i la biografia de 450 autores valencianes
Fins al 31 de maig la Sala Municipal d'Exposicions acull la mostra "Nosaltres, les escriptores. Valencianes en el temps".

Aquesta exposició té com objectiu donar visibilitat a les escriptores valencianes que des de Sor Isabel de Villena fins l’actualitat han escrit en el nostre territori, refent d’una forma senzilla els relats de vida de les dones que han conformat la nostra tradició literària. A més, l’exposició posa un especial èmfasi sobre les autores que escriuen en valencià, perquè pateixen una doble, i de vegades, triple invisibilització: per raó de sexe, llengua i territori.

L’exposició presenta un catàleg de 450 escriptores valencianes (fins i tot trobem a la picanyera Carmen Amoraga)  documentades fins ara. No s'exclou a cap, ni pel gènere ni per la llengua amb la intenció d'incorporar, en la mesura que siga possible, altres que s’han d'anar recuperant de l’oblit fins aconseguir el reconeixement públic de les nostres escriptores.

"Nosaltres, les escriptores. Valencianes en el temps" és una exposició itinerant comissariada per Manola Roig i Rosa Roig.