13 de de desembre de 2021
El Dr. Ricardo Navarro rep la Medalla de la Vila
El Ple de l'Ajuntament ha volgut reconèixer el seu exemplar treball al front del Centre de Salut durant l'actual crisi sanitària

Este passat dissabte 11 de desembre, el Centre Cultural de Picanya va acollir l'acte homenatge a l’esforç solidari de persones i col·lectius del nostre poble, durant la crisi sanitària provocada per la COVID-19.

En esta acte, per acord del Ple Municipal de l'Ajuntament de Picanya, es va lliurar la Medalla de la Vila al Dr. Ricardo Navarro.

Ricardo Navarro ha estat coordinador del Centre de Salut de Picanya des de l'1 de març de 2008 i fins a este passat 27 de novembre quan es va jubilar. Amb esta medalla l'Ajuntament de Picanya ha volgut reconèixer, no sols la seua trajectòria al nostre poble sinò també el seu exemplar comportament durant l'actual crisi sanitària quan, lluny de triar el camí fàcil (podria haver-se jubilat perfectament perquè per edat ja li corresponia fa temps) va decidir allargar el seu servei i romandre al capdavant del Centre en moments terriblement difícils. Una decisió que suposava posar en perill la seua pròpia vida (recordem que no hi havia mitjans de protecció, ni vacunes, ni quasi coneixement de la malaltia) i la de la seua família en uns moments d'enormes incerteses. Una decisió que dóna el major significat a la condició de metge i més encara, a la de servei públic. Un exemple per a totes i tots que quedarà per a la història del nostre poble i que, esta medalla, vol posar en valor.

Homenatge a l'esforç solidari d'un poble
Este acte, que comptà amb l'actuació de la Unió Musical de Picanya, va servir per a reconèixer el treball realitzat per diferents persones i col·lectius en la lluita, encara oberta, contra el maleït virus i posar en valor la solidaritat coma peça clau en la lluita contra les adversitats. Es va destacar el treball, del personal del Centre de Salut (a qui es va lliurar la placa que prompte s'instal·larà a la façana de l'edifici), del serveis públics municipals, de les forces i cosos de seguretat, de treballadores i treballador del comerç, de les empreses que presten serveis com ara neteja, recollida de fem, desinfeccions, de l'esforç de menuts i majors, del món escolar, del voluntariat per a cosir mascaretes i tants i tants altres fins a arribar a les persones que hem pres la decissió de vacunar-nos i protegir així tant la nostra vida com la dels altres.

Picanya des del balcó 9
03 de de juny de 2020