cartell_picanya_repte_reciclatge
03 de de maig de 2022
Picanya se suma al "Repte del reciclatge"
Campanya de conscienciació ciutadana promoguda per Ecoembes juntament amb la Generalitat Valenciana i l'EMTRE

El pròxim dia 12 de maig l'equip del Repte del Reciclatge visitarà el nostre poble per a promoure la participació de la nostra ciutadania en "El Repte del Reciclatge" una iniciativa en la qual també participen la Consellería d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica i l'EMTRE (Entitat Metropolitana per al Tractamet de Residus)-

Informació al Mercat Municipal
L'equip del repte estarà instal·lat junt al mercat setmanal. Durant tot el matí l'equip estarà interactuant amb la població, amb l'objectiu de resoldre dubtes sobre com reciclar correctament els envasos. A més, una part de l'equip del repte recorrerà els principals carrers i comerços de la localitat per a informar-los sobre la pròpia campanya.
D'altra banda, es realitzarà xarrades audiovisuals per a més de 100 alumnes de 1r de l'ESO de l'IES Enric Valor amb l'objectiu que aprenguen a reciclar correctament i coneguen els beneficis que per al medi ambient té aquest gest.

Millorar la gestió dels nostres residus
L'acció té com a objectiu de desmitificar les faules entorn del reciclatge i sensibilitzar a la població de la seua importància per a la cura del medi ambient i del planeta. Un equip d'animació i formació s'aproximarà als ciutadans per a despertar en ells el compromís per separar i reciclar correctament les llandes, briks i envasos de plàstic en el contenidor groc, així com el paper i el cartó, en el contenidor blau.

Reciclar té premi
El “Repte del Reciclatge” es planteja com una competició entre municipis pertanyents a l'EMTRE per a incrementar l'ús del contenidor groc, en almenys un 10% de mitjana, durant els dos mesos posteriors al període de campanya, comparant aquestes aportacions amb les del mateix període de l'any 2021
S'ha establit un premi de 6.000 euros que, en el cas que Picanya aconseguisca guanyar el repte el premi es destinarà a projectes d'educació ambiental relacionats amb el reciclatge als centres educatius públics.

El Repte del Reciclatge
La campanya persegueix la interacció “cara a cara” amb el ciutadà, tot i intentant que totes les accions siguen permeables a les organitzacions, tradicions i cultura de l'àmbit geogràfic sobre el qual s'actua. Es tracta que les pròpies institucions, organitzacions, clubs socials i esportius, associacions i centres d'ensenyament de cada localitat, siguen partícips i impulsores de la iniciativa. Les seues accions in situ permetran arribar al major nombre possible de veïns i llars amb la finalitat de multiplicar els resultats de la campanya: informar correctament i resoldre dubtes per a augmentar la separació correcta de residus, fent possible el seu posterior reciclatge.

cartell_picanya_repte_reciclatge