34_premi_enric_valor
15 de de desembre de 2014
Lliris Picó guanya el 34é Premi Enric Valor amb "Moisés, estigues quiet"
L'acte de lliurament tingué lloc el passat dissabte
Este dissabte 13 de desembre tingué lloc l'acte de lliurament del 34é Premi Enric Valor de narrativa juvenil.
En esta convocatòria s’han presentat 36 obres, una quantitat major que altres anys.I d'entre totes ells l’obra guanyadora fou "Moisés, estigues quiet" presentada per l'alicantina Lliris Picó.

Una història de superació
"Moisés, estigues quiet"
és una novel·la que analitza les diferents maneres d’enfrontar les relacions i els lligams familiars des del punt de vista de l’adopció internacional i dels nous models de família. Així mateix, també des d’aquest vessant de l’acceptació de les diferències, tracta d’aprofundir sobre diversos problemes que afecten la joventut actual com ara el tractament de trastorns com el TDHA o l’enfrontament social, familiar i educatiu del racisme i l’assetjament escolar.

Primera història per a joves en la trajectòria de Lliris Picó
Lliris Picó i Carbonell (Ibi, 1972), és autora de les novel·les Helena: un record sempre és mentida (Columna, 2002), Les ales de la memòria (Marfil, 2003), L’olor dels crisantems (Tres i Quatre, 2005), Claus de serp (Marfil, 2007) i dels reculls de contes Amb D de Dona (Inèdit. 2010). És també coautora –amb Rafa Gomar, Joan Olivares,Carles Mulet, Francesc Bononad, et al.- del recull de relats 6000 estúpids i 10 més (Efímer, 2014).
Les seues obres han rebut diversos guardons entre els quals destaquen el XXI Premi 25 d’abril Vila Benissa (2001) i el Premi de Narrativa Antoni Bru Ciutat d'Elx (2004) i Premi de Narrativa 9 d’Octubre de Sant Vicent del Raspeig 1998 i 2010. L’autora ha declarat que per a ella el Premi Enric Valor de Literatura Juvenil suposa un esperó cap a l’experimentació en el camp de la literatura juvenil, un terreny que no havia trepitjat encara.

Acte de lliurament del premi
L’acte de lliurament del premi començà a les 20:30 al Centre cultural de Picanya. El periodista i professor Ezequiel Castellano, va conduir l'acte que tingué com a fil conductor els 25 anys del Centre Cultural de Picanya i la col•laboració especial de les joves promeses musicals, Laura Blasco al piano, Luis Miguel Moncayo al clarinet i Jordi Pastor al violí, els tres veïns del nostre poble.
A l’acte de lliurament del premi, l’Alcalde de Picanya Josep Almenar i Navarro ressaltà que fa 25 anys quan començà a fer camí el Centre Cultural, es tenien, com es tenen ara, les ganes, la voluntat i l’espenta de lluitar al poble de Picanya per un espai per a la cultura, la més propera d’empremta local, i la més llunyana, diversa i universal. Durant tots aquests anys, al Centre Cultural han viscut el teatre, la música, la dansa, el folklore..., i també les paraules de mestres, com ara Enric Valor i José Luís Sampedro. Hui el poble de Picanya encara vol més cultura, 25 anys més d’oportunitats per a totes i tots en formació, en educació... i, amb l’ànim de seguir caminant i amb la força d’un poble orgullós del seu passat, avancem cap al futur.