analisis_clinico
20 de de març de 2015
Picanya se suma al programa de prevenció de càncer colorrectal
Adreçat a homes i dones entre 50 i 69 anys
Este passat 18 de març l'Ajuntament de Picanya ha rebut la comunicació de que l'Hospital General de València també posa en marxa el programa de prevenció del càncer colorrectal.
D'esta manera la Conselleria de Salut ha atés la sol·licitud de diferents ajuntaments de la nostra comarca (entre ells Picanya) per a que este hospital, de referència per a la nostra ciutadania, se sumara a este important programa que ja estava en marxa en altres hospitals però que, disortadament, no arribava al nostre poble.

Població entre 50 i 69 anys
L'objectiu d'este programa és la deteció primerenca de pòlips o càncer colorrectal en fases inicials mitjançant l'arreplegada de mostres d'excrements. Este programa està destinat a població entre 50 i 69 anys. Els veïns i veïnes del nostre poble d'esta edat rebran una carta des del Centre de Salut Pública per a formar part del programa. Aquells que accepten participar rebran un sobre amb el text de sang en deposicions amb instruccions detallades de com recollir les mostres i degudament identificat. Les mostres s'hauran de dipositar al Centre de Salut.

Termini
La citació per a la població de Picanya es realitzarà, per correu, entre la darrera setmana del mes de març, fins a mitjans del mes d'abril amb un abast total de 2.774 persones.

Prevenció
Mitjançant les proves de sang oculta en femta es pot arribar a disminuir la mortalitat per càncer de còlon entre un 30% i un 35%. A més, la detecció precoç permet que els tractaments siguen menys agressius, per la qual cosa també millora la qualitat de vida de les persones que pateixen esta malaltia.

A l'Escola Caminant
17 de de novembre de 2022