plenari_grafic_2015
25 de de maig de 2015
Més de 3.000 vots tornen a donar la majoria a Josep Almenar
La llista del PSPV-PSOE obté 9 regidors, 3 per a Compromís i PP i 2 per a Ciudadanos
Ahir diumenge 24 de maig el nostre poble va tornar a viure una intensa jornada electoral. En esta ocassió es tractava d'eleccions autonòmiques i municipals.
En primer lloc cal destacar el civisme i la normalitat amb la que es va desenvolupar tota la jornada que va acabar amb un percentatge de participació superior al 75% (superior a la mitjana de l'estat espanyol 64,94% i de la Comunitat Valenciana).

Eleccions municipals
Respecte de les eleccions locals el resultat fou que la candidatura encapçalada per Josep Almenar, resultà la guanyadora a totes les meses electorals i va aconseguir superar els 3.000 vots  tot i millorant els resultats de les eleccions de 2011 quan no va arribar a eixa xifra. Amb esta quantitat de vots la llista del PSPV-PSOE aconsegueix 9 regidors i regidores i triplica en número de representants a les llistes de Compromís (segon partit més votat amb 1.248 vots i tres regidors i regidores) i del Partit Popular (amb 1.228 vots i també tres regidors/regidores). Per primera vegada s'incorpora al plenari de l'Ajuntament de Picanya la formació Ciudadanos que va aconseguir 644 vots i dos regidors/regidores. Esquerra Unida amb 306 vots, no va aconseguir cap representació
Respecte de les eleccions anteriors el PSPV-PSOE manté els 9 regdiors/res que tenia, la coalició Compromís guanya 2 i passa d'1 a 3, el Partit Popular perd 4 i passa de 7 a 3 i apareix Ciudadanos amb 2 representants quan abans no tenia presència.

Eleccions autonòmiques
A les eleccions autonòmiques la Coalició Compromís fou la candidatura guanyadora amb  1764 vots i més del 26% dels vots emesos, el PSPV-PSOE fou la segona força amb 1.491 vots i més del 22% dels vots emesos i el Partit Popular va aconseguir 1.282 vots i poc més del 19% dels vots. Ciudadanos amb 825 vots i Podemos amb 690 ocuparen els llocs 4 i 5 i Esquerra Unida va sumar un total de 265 vots.

plenari_grafic_2015

eleccions_locals_2015_resultats