16 de d’octubre de 2017
Panazol i Picanya renoven lligans (esta vegada a França)
Este passat pont una delegació picanyera ha viatjat fins al poble francés
Tal com ja va fer-se estes passades Festes Majors al nostre poble, este passat cap de setmana, els pobles de Picanya i Panazol van renovar el seu acord d'agermanament. Este volta la trobada ha esta a França, fins allà ha viatjat una delegació del nostre poble i els Alcaldes de Panazol, Jean-Paul Duret i Picanya, Pepe Almenar, ha tornat a firmat una nova acta de renovació de l'agermanament que totsdos pobles mantenen des de 1992. Un agermanament molt viu, que estos vint-i-cinc anys ha permés tot tipus de trobades i intercanvis, des d'esportius i culturals, formatius, empresarials... a, i principalment, escolars amb la participació de milers de persones. Unes trobades, uns encontres que han permés, el coneixement mutu, l'intercanvi i barreja de cultures i el sorgiment de lligams i amistats que, sens dubte, són el millor fruit d'estos vint-i-cinc anys de recorregut comú.

Vessant cultural
Com hem dit adés, la cultura, l'esport, la formació... sempre han estat l'ànima d'este agermanament, en esta avinentesa tan especial no podia ser d'altra manera i tant la Unió Muscial de Picanya com el grup de Danses Realenc han viatjat fins a França per a dur allà un tast de la nostra identitat cultural. Les seues actuacions, la del grup de Danses Realenc en solitari i la de la Unió Musical de Picanya compartida amb l’Orchestre de Jeunes du Conservatoire  de Panazol, van ser part dels actes de celebració d'este 25é aniversari de l'Agermanament entre Picanya i Panazol que, també ací, va comptar amb la presència de la delegació del poble alemà de Markt Elrbach, amb la seua alcaldessa Birgit Kreß al capdavant.