16 de de novembre de 2015
Picanya se suma al minut de silenci dels ajuntaments francesos
A petició de l'Ajuntament agermanat de Panazol i en solidaritat amb les víctimes
Hui, a instàncies de l'Ajuntament de la població agermanada de Panazol, el poble de Picanya s'ha sumat a la concentració i minut de silenci dels Ajuntaments de tota França.
Ha sigut a les 12.00h a la plaça de l'Ajuntament. En este acte la regidora Rosi González ha llegit el següent comunicat:

"Este passat divendres  13 de novembre, un altra vegada  la intransigència es va alçar, armada, contra la vida.
Per a nosaltres és incomprensible i no hi ha raons per a fer mal als altres, no hi ha raons per a danyar la vida.
De vegades, s’adonem d'una manera brutal, de que la democràcia és un bé estimat però molt fràgil, i que per a cuidar-la, per a conservar-la, cal que les persones, totes, es mantinguem unides i solidàries.
Hui  i sempre, la llibertat, la fraternitat entre els pobles i la igualtat de les persones, han de ser el crit d'unió davant la intransigència, la manipulació i  davant l'horror.
El poble de Picanya, se suma a la convocatòria  de guardar un minut de silenci que la Unió Europea ha fet a tota la ciutadania, en record de les víctimes dels atemptats de Paris.
També, en estos moments, a mil kilòmetres, els nostres germans de Panazol es troben davant el seu Ajuntament per a condemnar esta barbàrie. Això demostra que la distància no és important quan les persones tenen un objectiu comú: la solidaritat, el respecte, i l'amistat entre els pobles.
Ara, per a unir-nos a ells, anem a guardar un minut de silenci.
Este serà un moment fraternal amb Panazol, amb París, amb totes les persones de bons sentiments
."

A l'acte, tot i el difícil horari per a les persones que treballen, han estat presents diferents representants del teixit associatiu del nostre poble així com a persones que, a títol individual han volgut sumar-se a este homenatge.